Kenangan berbuka puasa di masjid

Assalamualaikum..

Disebabkan lepas 2 bulan baru nak muncul balik, so terpaksa la umi korek2 gambar lama update sket kat sini ye..

YB Afiq on the way ke Masjid Besi untuk berbuka puasa. Songkok tinggi, itu pasal la umi panggil YB.hehe..

Makan di meja khas untuk yg berkeluarga. 2x je kot kitorang dok kat meja. Selebihnya, kitorang lebih senang lepak di mana2 sudut masjid, atas lantai la.

Alhamdulillah puasa tahun ni, kitorang sekeluarga datang berbuka puasa, solat Maghrib, Isyak dan terawih di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin @ Masjid Besi. Dah terbiasa sbb setiap minggu pun akan datang untuk budak2 blaja Iqra' kan. Mmg ramai sangat orang yg berbuka puasa di Masjid Besi. Yg best sket sbb ahli keluarga boleh berkumpul sekali. Tahun2 sebelum ni kitorang biasa ke Masjid Putra, tapi asing lelaki dan perempuan bekeluarga.

Yg best lagi kat Masjid Besi sebab imam telah didatangkan khas dari Mesir..sedap sangat alunan bacaan Al Quran beliau..masih teringat2 bacaannya. Dan beberapa kali jugak la, beliau menangis dalam bacaan solat seperti di Mekah sana..walaupun kite tak paham, tp tetap terasa syahdu menusuk kalbu. Terutama pada malam 15 terakhir, bacaan doa Qunut dibaca.

Kami sekeluarga ada jugak berbuka puasa di Masjid Putra, Masjid Shah Alam dan Masjid Bukhari ape kat Jln Hang Tuah tu..dan Masjid Hulu Kelang. Saja nak rasa suasana di tempat lain. Abah lak, pada 10 malam terakhir mmg langsung takde kat rumah..beriktikaf di pelbagai masjid. Semoga abah bertemu Lailatulqadar yg dicari..

Akhir sekali, pertama kali dalam sejarah hidup umi..umi melakukan solat sunat tasbih pada malam raya di Masjid As Sobirin, Lembah Keramat. Tima kasih pd abah kerana mengajak umi..Allah swt memudahkan dan memberi ketenangan tidak terhingga. Alhamdulillah. Semoga kita semua masih berpeluang bertemu Ramadhan yg akan datang..InsyaAllah, Aminnn..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.



Followers

Sponsor

Jom Borak


Mari Beli Buku

 

Putra Putri Yang Ku Sayang | Copyright © 2011
Designed by Rinda's Templates | Picture by Wanpagu
Template by Blogger Platform